Promotiv on osa Clipper Groupia

Historia

Clipper on luotettava yhteistyökumppani ja mainostuotteiden tavarantoimittaja Euroopan markkinoilla. Kuten muutkin yrityksen ja organisaatiot, Clipper aloitti toimintansa pienenä yrityksenä. Miten siitä sitten kasvoi kansainvälinen yritys? Tässä näet Clipper kehityksen kronologisessa järjestyksessä:

1945  Martien Jonkers (21.v) perustaa Jonker’s Business Concernin. Mustekynien ja täytekynien myynti alkaa. Sijainti: kotoa Helmondista käsin, jossa Martien asui vanhempiensa luona.

1947  Toiminnan ja henkilöstön laajennus. Muuttaminen uuteen osoitteeseen Helmondissa.

1961  Omien kynäsettien tuotekehitys ja tuotanto. Kynän settien esittely Clipper-yritysnimen alla. Uusi sijainti: Mierlo, Hollanti.

1970  Jonker’s Business Concern muuttuu Clipperiksi. Toiminta laajenee, jonka myötä myös uudistunut tuotevalikoima ja painatus tulevat kuvioihin.

1972  Tunnettuus ja kasvu pakottaa jälleen liikkeelle. Sijainti: Mierlo ja de Mortel, Hollanti.
1972  Osto suoraan Lähi-Idästä ja Kiinasta.

1984  Martien Jonkers esittelee ’Suoramarkkinoinnin’ Hollannissa.
1984  Myynti tapahtuu myyntiedustajien ja kuvastojen kautta.
1984  Belgian toimisto aloittaa toimintansa.

1989  Suosion vuoksi toiminta jatkuu ainoastaan kuvastojen kautta.

1990  Ranskan toimisto aloittaa toimintansa.

1992  Uudistettu Hollannin toimisto avaa ovensa Helmondissa, osoitteessa Haverdijk 7. Kaikki yhden katon alla, 100 työntekijää.

2003  Saksan toimisto aloittaa toimintansa.

2007  Yrityksen perustaja ja johtaja Martien Jonkers menehtyy.
2007  Frans-jozef Maas ja Ron Boer aloittavat työnsä toimitusjohtajana sekä markkinointipäällikkönä.

2008  Englannin toimisto aloittaa toimintansa.
2008  Toiminta laajenee ympäröiviin maihin.

2010  Clipper korostaa kumppanuutta sloganilla ’Selling together!’.

2015  Painattamon ja jakelukeskuksen laajennus pääkonttorilla Helmondissa.
2015  Clipperistä on tullut kansainvälinen toimija, 350 työntekijää.

2016  Uuden markkinointistrategian ja Clipper-nettisivujen lanseeraaminen.

Perustaja Martien Jonkers (*4-12-1924  -  †22-06-2007)

Martien Jonkers oli kunnianhimoinen mies täynnä unelmia, innovatiivisuutta, mainosajattelua ja intohimoa liiketoiminnan pyörittämiseen. Tämä yhdistelmä teki hänestä yrittäjän jo 21-vuotiaana hänen aloittaessaan Jonkers’ Business Concernin, joka toimi perustana Clipperille.

Martien oli aina innokas oppimaan ja utelias uusia asioita kohtaan, mikä varmasti auttoi häntä menestymään. Hänen palonsa auttoi häntä saavuttamaan tavoitteensa. Hänen ensimmäisenä tuottamansa ja esittelemänsä kynäsetti tuotiin markkinoille Clipper-nimellä, mikä toimi perustana yrityksen tämänpäiväiselle nimelle. Hollannissa hän toi markkinoille painetut mainoslahjat sekä suoramarkkinointikonseptin.

Martien Jonkers uskalsi toteuttaa ideansa, kehittyä ja katsoa tulevaisuuteen. Menestyksestään huolimatta hän piti aina jalat maassa. Hän piti huolta perheestään – vaimostaan ja kahdesta tyttärestään sekä pojastaan Maxista, joka työskenteli hänen rinnallaan monia vuosia. Hän piti myös hyvää huolta työtekijöistään ja oli aina suosittu muiden keskuudessa. Myös asiakkaat ja kilpailijat arvostivat häntä suuresti. Hänen kanssa keskusteltuaan pystyi tuntemaan hänen inhimillisyytensä ja intohimonsa, sekä kaupan päälle sai viihdyttävää juttuseuraa.

Tapahtumarikkaan elämänsä päättymiseen saakka Martien työskenteli päivittäin Helmondin pääkonttorilla. Hän halusi päivittäin varmistaa Clipperin toiminnan sujuvuuden. 22.6.2007 hän menehtyi 82-vuotiaana. Hän ei ainoastaan jättänyt jälkeensä toimivaa ja menestyvää liiketoimintaa, mutta myös muiston inspiroivasta ihmisestä.

Jos sinulla on kysyttävää, tai tarvitset apua, ota yhteyttä

09 4245 0665 (tavoitettavissa 9.00-17.00)

LogoTool